17.Tznjrs
2005.08.31. 20:46
"A fizikai vilg - testnket is belertve - a megfigyelt tkrzi. Ugyanazon mdon formljuk a testnket, mint ahogy a krnyez vilgrl is kialaktjuk a tapasztalatunkat. Az rzkels automatikusnak ltszik, de valjban tanult mkds. Az, hogy milyennek rzkeljk a vilgot, amelyben lnk - testnk megtapasztalst is belertve -, teljesen attl fgg, hogy milyennek tanultuk meg ltni. Ha megvltoztatjuk rzkelsnket, ezzel megvltoztatjuk a vilg s testnk megtapasztalst" Deepak Chopra: Kortalan test, idtlen tudat. tmenni az izz parzson. Flelmetesen hangzik. Sokan ezoterikus hborttl, vagy kalandvgybl jrnak a tzn, sokan pedig azt mondjk, hogy nincs is r szksge az embernek, hogy tmenjen rajta. Babons mtosz vezi, mgis egyre tbben megprbljk. Tltosok, szemlyisgfejleszt trnerek, njellt megvilgosultak s valdi beavatst nyjtk egyarnt knlnak ilyen programlehetsget. Nem tisztnk, hogy eldntsk, kit rdemes felkeresni ezrt, de megprbljuk hen bemutatni ezt a klnleges misztriumot.
A tz babonja Az si tzimd kultuszok klnleges megtisztulst lttak a tzben. si purgl, tisztt elem. A boszorknyok ltala pusztultak el a mglyn. A magyar babonavilgban a tznek ldozni kellett. Az telbl a tzbe hullott darabokat tilos volt kivenni, mert az a tz. Nem volt szabad tojshjat vetni a tzre, mert az perlekedst hoz a hzban. Megszni sem volt ajnlott, mert azt nem szereti a tz, ha beszzk a szemt. Azt pedig, valamennyien hallottuk, hogy az a gyerek, aki sokat jtszik a tzzel, bepisil jszaka. Bulgriban mai napig l szoks a tzugrs, s a vilg szmos pontjn vgeznek fsttel, tzzel bemutatott ldozatot.
A tz, mint selem A tz elemmel a lobbankonysg, a dinamizmus s a vezeti szellem prosul. Alkot s kalandor, minden tz dominancij jegyben szletett ember. ltalban hatrozott, ksz msok sztnzsre, szinte s jl vezet embertmegeket, vagy kisebb csapatokat. rdemes nuralomra trekednie s az erszaktl mentesen lnie, hogy egyenes legyen az lettja. Tzes jegyek: (Skorpi, Oroszln s a Nyilas)
Kell-e nekem tzn jrni? Azok szerint, akik mr voltak, nem csak azrt rdemes elmenni, hogy megtanuljuk, hogyan tudunk tllpni a flelmeinken. Sokkal fontosabb, hogy a Tz igen hatsosan demonstrlja, hogyan rhetjk el, fedezhetjk fel szemlyisgnk vgtelen potenciljt, azokat a potencilokat - bels erforrsokat - amelyek kpesek megvdeni minket az izz parzs hsgt, lehetv teszik, hogy srtetlenl kelljnk t a 750 C fokon.
Mirt pont a tzn jrs? A tznjrs jelentsen klnbzik a tbbi - a flelemmel val megkzdst, tallkozst szolgl - trningtl, az ejternys ugrstl a bungee jumping-tl. A tznjrsnl csak magunkban bzhatunk, nem csupn az elhatrozs - pldul az ugrs - a fontos, hanem minden egyes lps a parzssznyegen. A tznjrs a magunkba vetett szinte bizalom lmnye. A tz, az g zsartnok nem valami lettelen technikai eszkz, hanem izz, l lktets, egy hipnotikus meditl er, amely szembefordt sajt flelmeinkkel. A tzsta a legbiztosabb mdja, hogy az ember meglje sajt lehetsgeinek vgtelensgt, azt, hogy az let dolgaiban kpes sajt kezbe venni a sorst.
Mit fejleszt a tzn jrs? A tznjrs fejleszti a bizalmat bels kpessgeinkben, mely alapja a sikeres dntseknek, cselekvseknek s segtsget nyjt a magatartsok s szoksok megvltoztatshoz.
A tznjrson tapasztaltak, a tznjrs lmnye a mindennapi let klnbz terletein is felhasznlhatak, mindenhol, ahol j energikra, j szemlletre s lendletre van szksgnk, mint pldul:
- a szemlyisg, az let minsgnek fejlesztse, - az nbizalom nvelse, a lelkier, a stabilits megtapasztalsa, - sikeres dntsek elksztse, s e dntsek lendletes vgrehajtsa, - a munkatrsi kapcsolatok, munkahelyi viszonyok alaktsban, mint a team pts egyik eszkze, - szmunkra htrnyos szoksok, beidegzdsek megvltoztatsa, tprogramozsa, - vllalkozsaink, zleti terveink tgondolsa, j, mersz lehetsgek feltrsa, - sszpontost (koncentrcis) kpessgeink fejlesztse, az "egyhegysg" elrse, - j clok kitzse, a karrier, az let j lehetsgeinek feltrsa.
Tzn jrni csak jholdkor szabad, a lelki felkszlssel egytt a tzn val tstls s a levezets krlbell hat-nyolc rt vesz ignybe a rsztvevktl legtbbszr szabad termszetben tartjk, pldul a Pilisben, vagy ms erre alkalmas helysznen szoktak rendezni ilyen programokat. Szemlyes vlemnyem, hogy a tzn jrs nem csupn egy napos elfoglaltsg kell, hogy legyen. Aki elsznja magt erre, eltte felttlen kszttessen asztrolgiai elemzst, vizsglja meg azt az idpontot, amikor vgig szeretne stlni a parzssznyegen. rdemes a lelki vltozkat tbb szempontbl is megvizsgltatnia, pldul grafolgia elemzst krni, vagy megfelel ltval konzultlni arrl, mirt van most szksge erre, lete mely fordulpontjhoz rkezett el. Sajnos, nem tudjuk, hol s mikor tartanak legkzelebb tzn jrst.
Elg-e a talpunk? Az izz parzssznyegen - megfelel trning utn brki gy t tud kelni, hogy nem g meg a talpa. Elfordul, hogy aprbb piros pettyek keletkeznek ugyan rajta. Ezeket a helyeket jelzsknt rdemes felfogni, s j megmutatni kpzett talpmasszrnek, aki ismeri azokat a betegsgeket, amikre utalnak ezek a nyomok s esetleg a gygymdra is tletet tud adni. Ezen sorok rja nem csak tkelt mr a tzn, de tbb szz olyan emberrel tallkozott, akik megtettk mr, de mg egyikknek sem gett meg a talpa. n ettl flek! A tzn jrs eltti rzelmekrl gy szmol be egy rsztvev: "...egyetlen tanfolyamon sem ltem mg t akkora flelmet. Szinte lebntotta a hallgatkat ez az rzs, azutn fradtsg vett rajtuk ert, majd feszlten figyeltek. A rjuk nehezed nyomaszt flelem dacra a rsztvevk felfogtk, hogy lteznek szmukra ismeretlen szabad terek. amikor kimentnk a tzhz, akkor reztem magam igazn nyomorultul. Rettegtem, hogy sszegetem magam. Lttam magamat lelki szemeimmel, amint megszenesedett lbakkal hazafel vnszorgok (ami mindenkivel elfordulhat, aki felkszletlenl halad t a tzn), ennek dacra tudtam, hogy mgis rlpek a tzsznyegre. Ezalatt a krbl egyms utn ellptek az emberek, s az izz parzs el lltak, majd tmentek rajta. n meg csak lltam s vrtam. Ma sem tudom megmondani, mire is. Valsznleg olyasvalamire, amit tudat alatt az ember mindig reml, amikor belevg abba, amitl fl. Pldul egy hirtelen rkez "jelre", vagy hogy egyszeriben megvltozik valami, vagy rthetv vlik, hogy...
Megrkezett az n "jelem". Ken ugyanis annyit mondott: "mg egy percetek van, hogy tfussatok!" Ekkor tudtam, hogy most megteszem. Elengedtem szomszdaim kezt, s reszketve a tzhz lltam. Valami kimondatlan pnik vett ert rajtam, ahogy a parzsra meredtem. Ennyire mg sohasem fltem letemben. Mindenfle tvillant az agyamon, mi lesz, ha valban sszegetem magam, mi lesz, ha megbotlok s elesek, mi lesz, ha elgek. s tudtam, hogy nekiindulok, s tjutok. Mlyet llegeztem, s elindultam. A mindssze ngy lps alatt egyre csak fohszkodtam magamban. A 750 fokos izz parazsat a talpamon norml melegsgnek reztem. Amikor azutn tjutottam, mintha mzss kvek estek volna le rlam. risi rm tlttt el, hogy sikerlt meztlb s psgben sszegs nlkl tmenni az izz sznen. Beleestem egy ismersm karjaiba, s rmmben hatalmasat sikoltottam. Ritkn reztem magam ilyen elgedettnek, szerencssnek, frissnek, megknnyebbltnek, ennyire bernek s letersnek. A csoportbl majdnem mindenki tment a tzn."
Szepes Mria a mindennapi let mgijban ezt mondja a flelemrl: "A flelem alapjban mindig hallflelem. A fny eltnteti a sttsget. A rmlet bennnk mkd vettszerkezet, s a szrnyek, amelyeket ltunk, valjban sajt teremtmnyeink. A test a llek mdiuma, a llek jelbeszdnek tneteit kzvett eszkz.
|