13.Qumrn,tekercsek
2005.12.29. 11:33
A kziratok nyelvezete, roppant rdekes. Ezek az iratok egy olyan npnek szlnak, akik eltrtek az si hittl s szvetsgtl. Hozzjuk, nekik szlnak az intelmek. Hberl s armi nyelven rva. Ha valaki visszafel olvassa az armi szt, mris rjn, hogy ez a nyelv valjban mire val. Errl a nyelvrl nagyon keveset lehet tudni. Rejteki nyelv. Jogos a felvets, hogy mirt hberl rdott a tekercsek nagy rsze. Erre taln az a legpontosabb vlasz, hogy a nmetekhez nmetl, a hberekhez hberl kell szlni, ha valamit kzlni akarok velk.
A msik nagyon fontos dolog, a tekercsek felfedezsnek helye. Qumrn a Holt-tenger mellett fekszik. Az itt l embereket a tudomny mai llsa szerint essznusoknak hvtk. De ht, mint tudjuk a tudomny sajnos nem mindig ad pontos vlaszt, fontos krdsekre. Az essznusok eltt ugyanis az korban, mr lt itt egy np. MAGHARI-nak hvtk ket, s nagyon valszn, hogy a tekercsek nagyobb rszt k rtk. Teht Qumrnban valsznleg az si tuds megtartsra „szakosodtak” ezek a npek. Ezt a helyet gy kell elkpzelni (legalbb is szerintem), mint egy nagy egyetemet. Jttek mentek a klnbz nemzetisg emberek, akik a tudsrt hajlandk voltak veket itt eltlteni. De itt nemcsak k tanultak, hanem tlk is tanultak. Nagy olvaszt stje lehetett ez a hely a klnbz kultrknak.
Valsznleg a tekercsek sem msok, mint tanknyvek, amibl ezeket a tudsra hes embereket tantottk. Felttelezsem szerint ezen a helyen meg kellett fordulnia Jzus urunknak is tanuls cljbl. Egy dolog egszen biztosnak tnik, s erre mr bizonytkok is rendelkezsre llnak, mgpedig arrl, hogy Keresztel Szent Jnos megfordult itt. Hogy tantani-e, vagy tanulni azt nem lehet, tudni. Nagyon rdekes, hogy az egyik tekercsben, amit Testimoninak hvnak, sz esik hrom megvltrl. Mirt pont hromrl? Szerintem azrt, mert a vilgot hrom szinten kell megvltani. Anyagi, lelki s szellemi szinten. Ezek utn magtl rtetdik a krds, hogy mi lehet a nevk ezeknek a megvltknak. Nyomozzunk egytt.
A kiindulsi alap az, hogy mindhrmuknak azonos mdon kellett gondolkodnia Istenrl, vagyis egyforma hitknek kellett lennik. Badiny Js Ferenc: A prtus herceg cm knyvben szpen levezeti Jzus urunk szrmazst s hitt. Mivel biztos, hogy a hrom megvlt kzl az egyik Jzus urunk ezrt mg kt olyan prftt kell keresnnk, akik ugyanezen a hiten voltak s ugyan abbl a npbl szrmaztak. Viszont az is egyrtelm, hogy korban Jzus eltt kellett, hogy ljenek, azrt, mert felttelezsem szerint itt is van egy „sorrend”. Mgpedig az, hogy elszr az anyagi vilgot kell rendbe tenni, majd a lelkeket kell megtiszttani s vgl a szellemet kell felemelni. Ebben a sorrendben termszetesen nem klnlnek el lesen egymstl a szintek, hiszen itt ebben a vilgban egyik sem ltezik a msik nlkl. Teht olyan prftkat kell keresni, akik ezeket a feladatokat el tudtk ltni s ezekkel a tulajdonsgokkal rendelkeztek.
Ha vgignznk a trtnelem folyamn kt ilyen prfta kerl a szemnk el. Az egyik Zarathustra, a msik Buddha. Brmilyen furcsa is mind a ketten a szkta npbl szrmaztak. Zarathustra a szktk baktriai trzsbl szrmazott, nem gy ahogy mg ma is hirdeti a tudomny, mgpedig hogy perzsa. Az prfcii kztt tallunk egy nagyon rdekeset. Ez egy bukott szellemrl szl, amelynek tredkei lekerlnek a Fldre, testet ltenek, s itt eltlttt letkkel a bukott szellem szellemvilgban val elrejutst segtik vagy gtoljk. Ez lenne a karma els lersa? Ezek kztt a prfcik kztt van olyan is, amelyik arrl szl, hogy Istennek ismt ldozatot kell hoznia, azrt hogy a vilg meg tudjon julni. Mi az hogy ismt? Isten akkor is ldozatot hozott, amikor a vilgot megteremtette, ismt ezt kell tennie, ha azt akarja, hogy a vilg megjuljon. Ez lett volna Jzus Krisztus letnek valdi clja? s ezt mr tbb mint 4000 vvel ezeltt ismertk! Buddhrl, Kovcs Andrs eladsaibl is lehet azt tudni, hogy nem is szltottk mskpp, csak gy, hogy a szkta herceg. desanyjt (min vletlen), Danunak hvtk. Azonnal kihallik belle nagy folynk a Dunnak neve. A Duna pedig csillagmtoszainkban a Tejt lekpezdse. A Tejtban pedig a teremts trtnik. gy Buddha desanyjnak neve szimbolikusan nem ms, mint maga a teremt er.
Mg egy azonossg a hrom megvltrl. Mind hrmjukat egy szz hozta a vilgra, mgpedig angyalok hrt kveten. Ezek utn mr levonhatjuk a kvetkeztetst, hogy a tekercsek kszti nagyon pontosan tudtk s hittk az si hitet. Mrpedig, ha ez gy van, akkor nem nagyon lehettek zsid vallsak. s nehogy azt higgyk, hogy itt vget rnek a megvlti tulajdonsgokkal rendelkez prftk sora. Ugyan ezek a tulajdonsgok (angyali jelenlt szletskor, kls testi jegyek, szrmazs, a halluk utni fnny vls stb.), jellemzik lmost, Szent Lszlt, Nagy Lajost, de az sszes rpd-hzi kirlyt is. Ismt nyilvnvalv lett vrsgi rokonsgunk Jzus urunkkal. Vegyk teht szre, hogy nem valami kds, homlyba vesz mesebeli alakokrl beszlnk. A megvltk folyamatosan jelen vannak trtnelmnk sorn. Nincs mg egy nemzet, akinek soraiban jbl s jbl reinkarnldik a mindent tlel tuds s szeretet. Idben s trben nagyon kzel is hozznk.
Nzzk sorrendben a kziratok tartalmbl a szmunkra rdekesebb rszeket. Vizsgldsunk els trgya az gynevezett „Damaszkuszi Irat”. Ez a m jval a qumrni barlangok feltrsa eltt ismert volt mr, hiszen 1896-ban egy kairi zsinaggbl kerl el. Tartalmilag arrl szl, hogy milyen bnket kvettek el a zsidk, Isten, npk s sajt maguk ellen s hogy milyen utat vlasztottak a valdi Szvetsg megtartsa helyett. „… nem hallgattak Teremtjk hangjra, hanem zgoldtak straikban. Megtalkodott szvvel jrtak, ki-ki a maga akaratt cselekedve…” „… be is mocskoljk a Szentlyt, mivel nem vlasztjk el a tiszttalant a tiszttl, hanem egytt hlnak olyan nvel is, aki vre folyst ltja, s felesgl veszik fivrk, vagy nvrk lnyt.
„… senki ne hljon frfival, ahogyan asszonnyal szoks hlni…” „… Bosszt lltak s haraggal voltak trsaik irnt; gyllkdtt mind trsa ellen, s kzmbs volt mind vrrokonai irnt. Gonosz szndk utn mentek, erszakkal szereztek vagyont s harcsoltak. Azt tette mind, ami sajt szemben j, s mind a megtalkodott szvet vlasztotta. Nem klnltek el a nptl, s nyltan voltak gtlstalanok, hogy a gonoszok tjn jrjanak, akikrl Isten megmondta: Boruk srknytajtk, viperknak gyilkos mrge..." Ht nagyjbl gy nzett ki az erklcsi helyzet. Ez lehetett az egyik oka annak, hogy emlkeztetni kellett az embereket az Egyetlen Szvetsgre. A Damaszkuszi Iratban termszetesen mg nagyon sok informci megtallhat, de sajnos a magyar fordtssal van egy kis baj. gy fordtottk le, hogy az ismert szvetsghez igaztottk minden szavt (br ez nem csak a Damaszkuszi Iratra igaz, hanem minden tekercsre, azzal a klnbsggel, hogy a Jzus letrl szl tekercsek szvegeit termszetesen nem az szvetsghez, hanem a judeo-keresztny egyhz eszmihez igaztottk). Ezrt roppant nehz s krlmnyes kihmozni belle a valdi mondanivalt. De ht azt knnyen elkpzelhetjk, hogy ezeket az embereket nem lehetett mskpp visszavezetni a helyes tra, csak ha szembestettk ket hibikkal, s utat mutattak nekik. Ebben az iratban egybknt figyelmeztetik a zsidkat, hogy ne eskdzzenek, hiszen ezt mr annyiszor megtettk, hanem vgre ljenek gy, ahogy azt seik tettk, akik mg ismertk a Szvetsget.
|