77.Reinkarnci
2006.03.09. 11:15
A reinkarnci mkdse a gyakorlatban Az elmlt elads kapcsn kaptam olyan visszajelzst, miszerint valaki csaldott, mert a cm alapjn azt vrta, hogy pl. rszletes technikkat fognak itt elmondani arrl, hogy milyen mdon trtnik a regresszi az elz letekbe, hogyan lehet abbl sszefggseket kiolvasni. Sajnlom, hogy csaldst okoztam - taln msnak is volt ez irny hinyrzete - de ez most sem lesz msknt; konkrt technikkat nem fogok ismertetni.
Egyrszt azrt, mert nem az n olvasatomban annak nem egy elads keretei kztt van a helye, hanem tanfolyammal egybekttt gyakorlati foglalkozsokon, rt s tapasztalatot szerzett terapeuta irnytsa s felgyelete mellett. Msrszt maga a tma nem korltozhat egy mdszer ismertetsre s nem is kezelhet tfogan egy regresszis visszavezetssel. Az tlagos regresszis visszavezets olyan, mintha valaki az alapjn alkotna kpet Mo.-rl, amit az elsuhan InterCity ablakbl lt. A regresszis visszavezets nem azonos azzal a gyakorlattal, hogy leviszik a pacienst alfba s rbzzk a fantzijra, hogy mit lt! Voltam ilyen "visszavezetsen"; ht n annyi gazdag embert, meg szp s fiatal nt az letben nem lttam...L
Mrmint mindenki vagy gazdagnak s hatalmasnak, vagy gazdagnak s szpnek tallta magt elz letben. Egy sem akadt, aki tlagember, vagy annl rosszabb lett volna... Ezek a fantzia, illetve vgyaink jtkai. Ha valaki elmlt leteinek esemnyeire kvncsi, el kell menni egy komoly, tapasztalt, felelssgteljes lthoz, s konkrt dologra rkrdezni. Br nem igazn ltom szksgt, hogy megtudjuk, milyen csirkefogszatokat kvettnk el elz leteinkben. Nem lenne hasznunkra a konkrt esemnyrl szl informci, a hatsa meg gyis velnk van.
Ami az sszefggsek kiolvasst illeti; abbl a pici szeletbl, amit az ember lt(hatna), nem igazn lehet az egsz megtett tra vonatkoz kvetkeztetseket levonni. A karmk sszessgt s az egymshoz, illetve msok karmihoz val kapcsoldsukat meg amgy is csak a Lipikk, illetve az egyes ember esetben nagyon magas szinten ll mesterek ltjk t. A reinkarnci nem ms, mint az a folyamat, amikor a szellem j testet kszt magnak, hogy a fizikai skon tudjon tevkenykedni. Ez a test (ami voltakppen hrom), csak eszkz.
A szellem nem azonos egyikkel sem, br ezeknek a testeknek a finomanyagi sszessge alkotja a lelket, ami egy-egy inkarnciban a szellem anyagi megtesteslse. Nzzk a reinkarnci folyamatt, a halllal kezdve. A fizikai test halla nem elmls, hanem az ember lnyegi rszeinek tmenete egy anyagi skrl a magasabbakra. Amit elhagyunk, az a fizikai sk. A fizikai test funkcikpessgnek megsznsvel az abba beburkolzott llek megszabadul az anyag ktstl s elhagyja a fizikai skot.
Lassan visszavonul egy kztes llapotba, ahol van mg rzkels a fizikai sk ingerei irnt, de mr nincs eszkze vlaszolni, reaglni rjuk. Elszr felbomlik a fizikai testtel val sszekttets s az tertestbe burkolt llek mg "fldkzelben" idz. rzkenyebbek szmra ilyenkor esetleg mg lthat is, mint ttetsz, fehres alak, aki rzi levetett testnek jellegzetes vonsait. A fizikai testtel maga mgtt hagyja azt az eszkzt, ami ebben a krnyezetben lehetv tette, hogy cselekedjen, tapasztalatokat gyjtsn s ltalban megnyilvnuljon.
Amit sszegyjttt - az sszes informci, emlk, tapasztals, rzs, rzet, stb. - mind az asztrl- s mentltestben kap helyet s vele egytt elhagyja a fizikai skot. Pr ht utn ltalban az tertest is felbomlik. (az tertest nem igazn nll test, hanem inkbb a sr fizikai test kapcsolatrt a magasabb testekkel felels, s itt kapnak helyet az energiakzpontok nem fiziklis sszetevi is). A llek elri az asztrlis sk als rtegt, a legdurvbb szintet. Ez az sztni, primitv szfra az a bizonyos purgatrium, illetve pokol, amirl a vallsok beszlnek. Mivel az "ember" asztrlteste az asztrlis sk anyagaibl pl fel, lesznek benne minden nagysg s finomsg asztrlis sszetevk, gy ltalban olyanok is, amik ennek a skrsznek az anyagval megegyeznek.
Amg ezek az sszetevk el nem tvoznak az asztrltestbl, addig a llek ezen a szintszakaszon marad. Ha nagyon sok sszetevje kti ide, akkor addig marad, mg ezek mind el nem oszlanak. Mibl is llnak ezek az sszetevk? Ht az elmlt let rzseibl s rzeteibl. Az egsz asztrlsk rzsekbl, rzetekbl s rzelmekbl pl fel. Minden, amit reztnk elmlt letnk folyamn, ezen a skon kerl feldolgozsra, ami azt jelenti, hogy az rzetek, rzsek s rzelmek lnyege, rezmje maradand nyomot kpez a visszahzd llek finomabb sszeteviben s mint rejtett, de megszerzett tulajdonsg-sszetev gazdagtja a maradand lnyt, minden testetltsnket magba foglal felsbb nnket.
Az asztrlsk elhagysa utn a llek mentlskra vonul vissza. Ez a gondolatok vilga. Taln felesleges megemlteni, de a gondolatok is anyagi rszekbl llnak. Minden gondolatnak van tmege s energija, csak jelenlegi eszkzeinkkel nem vagyunk kpesek megmrni. szlelni viszont tudjuk, ha kpesek vagyunk magunkban egy kis csendet csinlni. Amikor megprblunk nem gondolni semmire, ez egy pr pillanatig menni fog, aztn szreveheten megjelenik egy, vagy tbb gondolat. Van eleje, betlti az elmt s ha hagyjuk elmenni, akkor elkaphatjuk a vgt is. Taln mg a formjt is felfoghatjuk. A gondolatoknak formjuk van, tltsk s tartalmuk. Minl nagyobb egy gondolat energija, annl tbb hasonl tlts anyagot kpes maghoz vonzani.
Nvekedni, ersdni fog, majd megtallja az utat, hogy mind srbb anyagi mezbe ltzve (asztrlis kapcsolds - vgy) valamilyen mdon valra vljon. Teht megrkezett a llek a mentlskra s itt is vgbemegy ugyanaz a folyamat, ami az asztrlskon; levlnak belle azok az anyagrszecskk, amik a sk anyagval azonosak. Ez persze egy bizonyos idt vesz ignybe, addig a llek ezen a skon marad. Ha sok anyagbl llt a mentlteste, akkor sok idt fog eltlteni ezen a skon, ha magasabb testjei jszerivel csak asztrlis anyagbl tevdtek ssze, akkor csak keveset. A mentlsk fels rsze - persze, ez az alsbb/felsbb csak illuzrikus, mivel itt anyagi minsgekrl van sz - az n. kauzlsk. Ez a sk kznapi nyelven a mennyorszg. Ez az otthon, igazi lnynk, az isteni szikra lakhelye.
Itt troldik mindaz, amit inkarnciink sorn sszegyjtttnk: ez a kincseskamra - meg a szikr, meztelen valsg; ennyink van... itt dologtalanok vagyunk, ez a kiindulpont, az abszolt pihens helye. A kauzlsk az gynevezett forma nlkli gondolatok vilga, itt mr csak idek vannak, elvont fogalmak. Minden elszr idea-szinten fogalmazdik meg, erre rakdik r a felptmny. Ezen a helyen nincsenek mr napi gondok, csak tapasztalatok s eredmnyek. Az n-szikra ltja elmlt leteit s levonhatja a vgs konklzikat mindabbl, amit eddig megtapasztalt. A reinkarnci teht az ember maradand rsznek j testbe kltzse, s azt a clt szolglja, hogy az elz let tapasztalataival gazdagodott isteni szikra (a dzsivtma) j eszkzkkel, kipihenten tudjon aktivizldni s j tapasztalatokra szert tenni olyan krlmnyek kztt, amire a finomanyagi vilgban nincsen mdja.
Nzzk meg, milyen felszereltsggel indul neki ez a kis szikra egy j inkarncinak...? Hrom faktor hatrozza meg az j testetlts paramtereit: bels, kls s fggetlen tnyezk. A bels tnyezk azok a tapasztalsok, amiket az elmlt lete sorn sszegyjttt. Minden, amit felszedett, valamilyen formban ott bjik benne. Lefoszlottak mr a direkt emlkek, de megmarad a lenyomatuk a kauzltestben eltrolt asztrlis s mentlis, valamint energetikai tartalmak formjban. Msodszorra vehetjk azokat a hatsokat, amiket a vilg fel produklt, a cselekedeteit, msokkal s a krnyezettel szembeni tnykedst. Elmltak az esemnyek (csak az akasha rzi meg a konkrt cselekedeteket), de visszamaradtak azok a karmikus kapcsoldsok, amikrl a mlt alkalommal volt sz. Harmadszorra pedig van egy szemlytl fggetlen kls tnyez, ami a testetlts kls krlmnyeit rendeli az adott inkarncihoz.
Ez a kls tnyez egy nem emberi fejldsi vonalon lv faj, a Lipikk. Nzzk elszr a bels tnyezket: mint mr emlitettk, az sszes cselekedetnek van egy bizonyos rezmje, ami egy nagyon gazdag leveshez hasonlthat; mindenbl van benne egy kicsi, ami megadja a pillanatnyi llagt, zt, hmrsklett. Vannak benne dolgok, amik erstik, vannak, amik semlegestik egymst, de benne vannak! Ez nagyon fontos! Amit megszereztnk, az bennnk van mg akkor is, ha nem rezzk jelenltt, mert esetleg egy msik hats pp elnyomja., s mkdik akkor is, ha ezt a hatst nem vesszk szre, mert egy msik rzet ersebb. Teht az az asztrlis s mentlis tartalom, amivel nekikezdnk egy j testetltsnek, minden eddigi tapasztalsunk eredmnyt magba foglalja, mind asztrl- mind mentlszinten.
Ezt a levest lehetetlen lenne lerni, mint ahogy senkinek sem lehet elmagyarzni egy tel zt; mindenkinek egyni levese van, persze nagyobb kzs jellemzkkel: hg, sr, ers, ss, darabos, krmes... A szerzett tartalmaink is csak ilyen nagyjbli csoportostsban ismertethetek; arrl vannak lersok, hogy mibl vrhatan mi lesz, de ez annyifle variciban kpzelhet el, ahny ember csak van. Az asztrlis oldalon vgyakbl s a trekvsekbl kpessgek lesznek, a sikerek lelkeseds, a siker hinya rdektelensg formjban fog jelentkezni (itt is megfigyelhet a kettssg: a tartalomnak van egy minsgi s egy energiai- tltsjellege). Mentlskon a megformlt, kitart gondolatok a jellemet alaktjk (mind "j", mind "rossz" irnyban), a szellemi tapasztalat blcsessg vlik, mg a fjdalmas tapasztalatok lelkiismeretknt manifesztldnak.
Ugyancsak adottsgknt visszk magunkkal az energetikai sszetevket, teht a szoksokat, a blokkokat s a beidegzdseket, amint arrl mr volt sz. Kls tnyezknt vesszk a karmk csoportjait; ltalnos, legnagyobb keret a rendszer-, vagy kozmikus karma, ami azt szabja meg, hogy most pp melyik bolygn, milyen rendszer rszeknt inkarnldunk. Ez elgg tvoli s kds dolog, a mi szempontunkbl csak mint adottsg van jelentsge. Jobban hsba vg a meglv csoport- s egyni karmink sszettele s rettsgi foka. Ami az sszettelt illeti: a trsadalmi keretek kztt nagyon sok csoporttal kerlnk karmikus kapcsolatba s gyjtnk be ezltal csoportkarmkat, kezdve az evezpados lzad trsakkal szerzettl a bennszlttek j szndk trtsn keresztl az EU csatlakozssal okozottig.
A csoportkarmkat nem ltja t az tlagember, mert magasabb rltst ignyelnek msok - tbb csoport, np - karmira. Az egyni karmkat kauzlszinten ltja az ember (az egyes ember maradand nje, termszetesen). Tudja teht, hogy valamely esemnybl mi szrmazott s mg mi vrhat (ez persze nem jelent jvbe ltst, mert a mikntje mg rengeteg eshetsgtl fgg. Mi szerint ll mg ssze a csomag? Emltettk, hogy vannak lappang, rett s megnyilvnul karmk. A lappangval nem kell trdni, az majd egy tvolabbi testetlts nygje lesz, ami szmtsba jn, az az rett karma. rett karma az, ami mr nem vesz fel a cselekmnyekbl tltseket, vagy a meglv tlts elrte benne azt a szintet, hogy aktivldjon (a mennyisgi vltozs tcsap minsgibe).
Ezeket a karmkat felfoghatjuk slyokknt is, amikbl gy kell sszevlogatni egy htizskra valt, hogy menni is lehessen vele, el is frjen a zskban, ne rongljk egymst, s ne ssnk meg vele ms jrkelket sem. Ez nyilvn nem knny feladat, de nem is kell egyedl elvgezni. A lersok szerint az j testetlts karmit a Karma Urai, ms nven a Lipikk - akik nem emberi lnyek, vlogatjk gy ssze a karmk hatalmas seregbl, hogy ne is legyen stagalopp az elttnk ll testetlts, de ne is rokkanjunk bele a feladatba. Bizonnyal a fejlettebbeknek van beleszlsuk a dologba, elvgre a mi csomagunkrl van sz, de nem hiszem, hogy teljes egszben rnk lenne bzva, hiszen akkor a "nemszeretem" karmkat, amiket a rgmltban termeltnk be (kegyetlenkedsek, szadizmus, klnfle "filik" (teht az als asztrl tombolsnak kvetkezmnyei), csalrd viselkeds, hitszegs, ruls, hatalommal trtn visszalsek s hasonl gyarlsgok...) jobbra csak grgetnnk magunk eltt, vagy ppen egyszerre szeretnnk letudni, amit fejlettsgi szintnk nem viselne el.
Valahogy ezeket is le kell dolgozni, de nem szabad, hogy felboruljon az egyensly - erre figyelnek a Lipikk. Egyidejleg arrl is gondoskodnak, hogy ezek a kivlasztott csomagok ms leszletni kszl lelkek karmival sszhangban legyenek. Ezt a llek nem kpes egyedl megtenni, mert msok - gyakorlatilag az sszes potencilisan leszletsre alkalmas llek - karmit s azok sszefggseit csak a Lipikk ltjk t. Felttlenl fontos ugyanis, hogy az sszhang minden rsztvevt elre vigyen, s ne haladja meg a lehetsgeiket, teht ne knyszerljn senki olyan helyzetbe, amit nem tud megoldani. Illetve ... vannak olyan helyzetek termszetesen, amit az ember nem tud megoldani, mert nem is az a feladat, hogy megoldja, hanem hogy tanuljon belle.
Nagyjbl ilyesmi az sszes megmagyarzhatatlan sorscsaps s atrocits, amit elszenvednk. Ne felttelezznk ebben semmilyen gonosz szndkot, vagy bntetst; a karma leginkbb egy tlts, aminek ki kell slnie. gy fog kislni, ahogy a jellege megkvnja. Rossz teht a krds: mirt ver engem az Isten?!! Isten nem foglalkozik az egyes teremtmnyek versvel, hanem rbzza a vilg igazgatst a trvnyekre. A Lipikknl tartottunk: ugyancsak az feladatuk a testetlts konkrt kornak s helynek meghatrozsa. Az eddigi tapasztalsok szerint az inkarncik az id mentn haladnak, teht az ember nem inkarnldik egy mr elmlt korban, hanem a szellemi fejlettsgtl fggen 400 - 1200 vente kvetkezik el egy j testetlts.
Az, hogy hol s konkrtan mikor, mr a karmikus llomny fggvnye: itt bizony figyelembe kell venni minden lehetsges kombincit, hogy a rendszer is haladjon elre, teht ne csak az egyn karmi teljesljenek, hanem a csoport(ok) is, st az egsz rendszer teljestse a kijellt feladatt. Az egynre visszatrve: szintn nem sajt dnts a konkrt fizikai helyszn s test kivlasztsa, hiszen ehhez ltni kell a (potencilis) szlk jellemzit mind fizikai szinten (itt a konkrt fizikai test jellemzire kell gondolni), mind rzelmi s szellemi tulajdonsgok tekintetben. Itt kell tennnk egy pici kitrt: ms a fizikai ember s ms az, aki inkarnldik. A fldi evolci kitermelte az emberszabs femlsket, s ezen bell egy fejldsi vonal az embert.
Ez a lny egy olyan llat, ami fejlett sztni vezrlssel s mentlis tevkenysgre val kpessggel rendelkezik. A fejlett sztni vezrls minden llatban megvan, a mentalitsra val hajlam nem. Az emberszabs femlst a benne dolgoz szellem teszi emberr. Minl jobban kpes az ember rr lenni sztntermszetn, annl hasznosabb eszkze az az llat, amiben tevkenykedik. Ha nincs mentlis tevkenysg, vagy csak alacsony szint, akkor az illet egyed - br ltszlag ember, hiszen beszl, jr-kel, eszkzt hasznl - alig tbb egy csimpnznl, aki li az sztnvilgt, zabl, szaporodik, gyjtget, hogy legyen mit enni s a nstnynek vetni, hogy az ne menjen ms hm utn.
Ms oldalrl nzve: a fizikai test egy rendszer, ami alrendszerekbl pl fel, egszen sejtszintig. Egyes kutatsok szerint a sejtek vilga a teremts egyik klnll ga, teht pont olyan teljes vilg, mint a mink. Itt is eljn az analgia trvnye; a kis rendszerek nagyobbakk llnak ssze s sajt letk egy nagyobb let rszv vlik, miltal a nagyobb let cselekedetei nluk rendszerkarmaknt plnek be. Ugyangy vesz rszt az emberisg az egsz bioszfrval egyetemben a Fld letben s karmikus tjnak teljestsben. Visszatrve a fizikai testhez, amivel megszletnk: ez voltakppen egy gp, amit egy bonyolult ptsi minta - gnek, kromoszmk - alapjn elementlok raknak ssze. Beleptik mindazokat a jellemzket, amik egyrszt szli oldalrl jnnek (rkletes tnyezk), msrszt az energetikai struktrt, ami addik az inkarncira "szabott" energiamennyisgbl, valamint az eddig felhalmozott gtlsokbl, flelmekbl s blokkokbl.
A testfelpts durva tkrzdse a magasabb testekben foglalt tartalmaknak: ha a magasabb testek kidolgozatlanok, a fizikai test is tkrzni fogja ezt vagy a funkcionalits hibi (satnyasg, betegsgre val hajlamok), vagy fiziklis elnagyoltsg ltal. Mindazonltal ezen a tren nem lehet ex chatedra kbe vsni dolgokat, mert rengeteg dolog hatrozza meg a szlk kivlasztst s az egsz fizikai felptst, de pldul a primitvsg jegyei mindenki ltal knnyen felismerhetek. Nem emltettk mg a konkrt csaldi krlmnyeket, ahova a llek leszletik. Nagy ltalnossgban olyan szlkhz fog a llek leszletni, akik a legtbb segtsget tudjk neki nyjtani ahhoz, hogy teljesthesse letfeladatt. Ebbe belejtszhatnak a csoportkarma s az egyni karma ktdsein tl az elmlt let "rdemei" is: ha valaki segtksz s pozitv volt, akkor olyan krnyezetbe kerl, ahol ezt a tendencit ersteni tudja, s fizikai javakban is visszakap abbl, amit elz letben msoknak juttatott (ezrt van benne a nagy vallsokban a ktelez adakozs parancsa), ha nz s csak magra gondol volt, akkor ez a tulajdonsg fogja a szletsi helyet meghatrozni - szegny, nlklzsekkel teli letkrlmnyek dbbentik r arra, mennyire j krs nlkl kapni, ha az ember rszorul.
A reinkarnci a kauzltestbl indul ki: a maradand n kszt magnak egy jabb eszkzt, amivel ismt anyagi krnyezetben gyjthet tapasztalatot s nem utols sorban trlesztheti meglv karmikus adssgait (illetve szerezhet jabb karmkat). Ez voltakppen egy knyszer is, mert a teremts (az let) nagy jtkban mindenkinek rszt kell vennie, mg ezt a szintet meg nem haladja. A kauzl-n elszr mentltestet kszt s ehhez felhasznlja azokat a kpessgeket, kszsgeket, amit az elz inkarncikbl sszegyjttt, valamint befogadja azokat a vele rokon tlts alrendszereket, amiket maga kr vonz. Ezek a szint gondolatformi s elementljai, amik a testen bell egsges rendszerben mkdnek, de azrt nem adjk fel sajt irnyultsgukat sem.
Emiatt jutnak esznkbe nha teljesen elkpeszt gondolatok; ahogy az elme fnye egy ilyen gondolatformra vetl, az hirtelen megjelenik s teret kap a tudatban. Nem kell teht bntudatot reznnk egy-egy "piszkos" gondolatunk miatt - nem ok nlkl van velnk, de mg nem ok arra, hogy gazembernek, vagy elmebetegnek vljk magunkat. A mentltestben halmozdnak fel ezen fell az elmlt letekbl szrmaz s most aktivizld kpessgek; az gyessg, a kszsg valami irnt, a szellemi kvalitsok, intelligencia, s efflk. A j mentltest fejlettsgt mindaz hatrozza meg, ami az elmlt letek alatt sszegylt; hozott anyagbl ptkeznk. Amit nem fejlesztettnk ki, vagy csak rintlegesen foglalkoztunk vele, az nincs meg, az nem lesz benne.
Amit sok inkarnci ta fejlesztgetnk, az "sztns tehetsg"-knt fog a felsznre trni ("szletett" nyelvzsenik, zenszek, mvszek, ... stb). A mentltest elkszlte utn kvetkezik az asztrltest, az analgia ugyanaz, mint a mentltestnl; ide plnek be mindazon emocionlis alkotk, amiket az n eleddig sszegyjttt - illetve ezek eredi s minden olyan elem a szint (asztrlszint) anyagbl, ami a belpl kvalitsokhoz vonzdik. Asztrlis tartalmainkat sszefoglalva emberi - erklcsi - konstitcinak, habitusnak, termszetnek lehetne nevezni. Ebben a testnkben rgzlnek a hajlamok, az rzelmi kvalitsok, a "lelki" tulajdonsgok, mint vrmrsklet, erklcs, emptia, valamint az alapvet mkdsi smkat veznyl sztnk.
Itt is attl fgg a test milyensge, hogy az elmlt inkarncik alatt milyen szinten sikerlt finomtani sztni mkdsnket; aki teljesen az sztneitl hajtva csak a testi, illetve altesti rmket hajhszta, az a kvetkez inkarnciban is olyan asztrltesttel knytelen mkdni, ami t ebbe az irnyba igyekszik elvinni. Ez persze nem rossz dolog, csak pp spiritulis rtelemben stagnls... nem az a dolgunk, hogy egsz letnkben a hasunkat tmjk s szaporodjunk (vagy legalbbis a mdjt gyakoroljuk...:-) ) - ez az llati lt jellemzje. Ez a kt test az, amit hoztunk magunkkal, de van mg egy finomanyagi testnk; az tertest. Ennek az elksztse s megtervezse nem fgg a mi hozott anyagunktl, illetve indirekt sszefggs van: az tertest kzvetlenl a fizikainak finomanyagi mintja s energiaraktra.
A leszlets krlmnyeit dnten meghatroz Lipikk adjk meg a paramtereit, amikor eldntik, hogy az adott inkarnci hol, mikor, milyen szlk kzremkdsvel s milyen energiatartalommal fog elkezddni (ez a test trolja azt a "csomag" letenergit, ami biztostja az illet inkarnci +"tltst"). Ugyancsak ez a test trolja a blokkokat is. Ezek tartalmazzk mindazon tltseket, amik egy-egy tulajdonsgunk kifejezdsre jutst a fizikai skon lehetv teszik, vagy knyszer, vagy gtls formjban. Voltakppen mindegyik feszltsggel manipull: az ember egy feszltsgekkel teli rendszer, s mindig megprbl a legkisebb feszltsg irnyba elmozdulni. Ennek azrt van nagy jelentsge, mert a feszltsg-alap knyszervezrls sokkal jobban kpes befolysolni mindennapjaink trtnseit, mint egy kls krlmny.
Ltrejn teht egy olyan ktlhzsos helyzet, amiben mindig valami fellkerekedik bennnk, de nem mindig az, amit szeretnnk, vagy ami logikus lenne. Ahogy a szl belekapaszkodik a nagykabtba s elhz az utcn, gy viheti el az embert egy indulat, egy rosszul kezelt gondolat, vagy egy feltr flelem. Ilyen esetekben ltalban durvbbik anyag minsge kerekedik fell, azaz az rtelmet fellrja az rzelem, az rzelmet meg httrbe szortjk az energetikai hatsok (flelmek, gtlsok, blokkok). Ezek a helyzetek az esetek nagyobb rszben labilisak, teht ami kiborul, az kis id utn vissza is tr medrbe; a flelem elmlik, a dh elszll, a btorsgot csak-csak sszeszedi az ember, s az let visszatr abba a nagy, tulajdonsgaink ltal szablyzott keretekbe, amire a testekbe kdolt minsgek determinljk, de ha egy energetikai hats tartsan kpes dominlni, elhzhatja a szekeret teljesen hibs irnyba. Krds persze, hogy mit fogunk fel hibs irnynak?
Vannak, akik azzal rvelnek, hogy a vilg azrt van, hogy mindent megtapasztaljunk benne s nincs semmi, ami felesleges lenne, teht ha valaki tszr rugaszkodik neki az rettsginek, az is kpviselhet, hiszen mindig tanul valami olyat, amire mskpp nem lett volna mdja. A msik vglet az, hogy nylegyenesen trjnk elre, tudjuk le karminkat (jussunk el Istenhez) s hagyjuk el mielbb s mindrkre ezt a fldi vilgot. Sommsan el lehetne intzni a dolgot azzal, hogy az "igazsg" valahol a kett kztt van, de azrt megprblom kicsit krbejrni. Az els esetben arrl van sz, hogy valaki azrt nem tud valamit elvgezni, mert vagy nincs meg a hozz val kszsge, vagy ha megvan, akkor valami ms bels tartalma legtolja annak rendeltetsszer mkdst. Pldul nem tud az illet tmeg eltt beszlni, holott egybknt jl fogalmaz, fejlett szkincse van, nem beszdhibs.
Elmletileg az adottsgai megvannak, de van egy jl fejlett gtlsa, ami a kritikus pillanatban valamelyik szksges sszetevt lebntja. Vagy nem tallja a szavakat, vagy sztesik a mondatfzse, vagy dadogni kezd. Ezen nem igazn szokott segteni, ha az illet nagyon erlteti a nyilvnos szereplseket, mert minden kudarccal csak a blokkja ersdik. Persze nagy nfegyelemmel kpes rr lenni a problmn, de fordtva kell hozzllnia: nem a beszd elmondsra kell a hangslyt fektetni, hanem a szerepls blokkjnak kioldsra. Elszr nmaga eltt, majd egy abszolt bizalmas eltt, majd tbb kzelll jelenltben kell a megnyilvnulst prblgatni, mire kikopik a gtl tlts s el lehet kezdeni a megnyilvntsi kszsgek sszehangolsnak edzst. Lehetne persze sz brmi msrl is, a metodika ugyanaz: elszr a durvbbik sszetevt kell hatstalantani a gtl tnyezk kzl, s csak utna lehet a finomabbak fel fordulni.
Teht, maradva a pldnknl: ha mr a torkban lv gombcot sikerlt lenyelni, s nem utl tmeg eltt beszlni az illet, akkor "csak" az van htra, hogy rtelmesen tudja eladni a mondanivaljt - mr ha van. Teht a fizikai sk finomabb rszrl, az terirl puhtja fel az asztrlison keresztl a mentlis kszsgekig a tartalmait, s akkor tud teljes rtken cselekedni. A msodik esetben legtbbszr vallsi tltengs klasszikus esete forog fenn; minden valls megfogalmaz egy "kirlyi utat", ami ltal el lehet jutni Istenhez, gondoljunk pldul a Tz parancsolatra. Ugyanilyen parancsolatok vannak a tbbi vallsban is, hol tbb, hol kevesebb. Ezeket betartva az ember valban jobb vlik, de hossz id kell hozz, ezrt sokan gondoljk, hogy egy erltetett hittevkenysggel meg lehet a fradozs, az t nagy rszt sprolni.
Ilyen lehet pldul az nmegtartztats, az jatatossg, a bigottsg, aszketizmus, stb. vitathatatlanul el lehet bizonyos tulajdonsgokat sajttani gy is, hogy csak azokra koncentrlunk s minden mst httrbe szortunk, de ebben az esetben tesnk a l tls oldalra: az erfeszts, hogy egy bizonyos kvnalomkrnek megfeleljnk, gerjeszt egy csom elfojtst s blokkot, ami ms terleten hatrozottan kros kvetkezmnyekkel jr. Gondoljunk bele pldul, milyen sok pedofil botrny kerl mostanban napvilgra...Itt ugye arrl van sz, hogy adva van a szexulis nmegtartztats parancsa, ami voltakppen a fejlds egy magasabb fokn szksges, de mivel az asztrlis terlet (sztnvilg) mg nincs rendbe tve, a visszafojtott tltsek olyan mdon slnek ki, ami eredmnyben sokkal rosszabb hatsokat okoz, mint amennyi haszonnal jr az nmegtartztats.
Teht valahol a kett kztt kell megtallni a helyes arnyt: nem clszer szabadjra engedni az sztnket, de nem is okos dolog elfojtani. Mint mr emltettem, az sztnk tltsek, a tltseket pedig ki kell stni, de ellenrztten s szisztematikusan; vagyis mindent ki kell prblni, amire ksztetst rznk s vllalhat, de mindenbl tanulni is kell. Van erre egy kis zen pldabeszd: a mesternl bejelentkezik a tantvny-jellt, hogy jnne tanulni a mester-sget. A mester csak annyit krdez: "Loptl mr?", mire a tantvny heves tiltakozsba kezd. Erre a mester csak annyi tbaigaztst ad: "Akkor menj s lopjl. Majd utna visszajhetsz."
Igen, valamikor mindent ki kell prblni, mert csak azzal tanulja meg a llek a megklnbztetst; mit szabad, mit nem, mi j az elrejuts szempontjbl, mi kros. Ez a tapasztals termszetesen hossz letek sorn fejldik ki. Hogyan nz ez ki a gyakorlatban? Amikor az a szikra, ami a a kauzl-testben lakik, az els emberi testbe kltzik (ami egy emberszabs femls), szinte nincs is kidolgozott mentlis tartalma, viszont tombol benne az sztnvilg. Az asztrlszint magasabb tartalmai (rzelmek) is hinyoznak. Elkezdi lni sztneit, de akadlyokba tkzik, mert a tbbi trsa is ugyanezt teszi s rdekellenttek feszlnek egymsnak. Ugyanazt a nstnyt tbben akarjk, ugyanazt a zskmnyt tbben ennk egyedl. Az tkzsekbl feszltsgek, a feszltsgekbl blokkok, az sztnvezrelt cselekedetekbl karmk lesznek.
Mivel a felsbb kontroll teljesen hinyzik, elll a fentebb ismertetett els eset, azaz addig ismtlik a knyszeres cselekedeteket, mg az ebbl begyjttt feszltsg ki nem csapja a biztostkot s valami mdon az egyed ki nem kerl az rdgi krbl. Pldul a moh gyerek tmi magba a stbl frissen kivett stemnyt, aztn jl meggeti a szjt. Legkzelebb megint odanyl, de a sti jra meggeti. Lehet, hogy elismtli mg egyszer-ktszer, de aztn a melegtl val flelem feszltsge legyri a mohsg sztni ksztetst. Megtanul vrni, trelmesnek lenni. Piti dolog, de meg kell tanulni. Szp lassan elkezdenek kifejldni az ok-okozat felismersek lncai, s megjelenik a kezdetleges gondolkods, szervezdni kezd a mentltest tartalma.
Ezzel mr egyszerbb elkerlni a legnagyobb fjdalmakat, de mg mindig sok az sztni cselekvs. Elmondhatjuk, hogy az egsz mkdst nagyon sokig az sztnrendszer irnytja, s csak meglehetsen ksn, kb az utols ngy-t inkarncira jellemz a mentlis vezrls megjelense. Gyakorlatilag mita rott trtnelmnk van...J . Az sztnrendszer mellett a blokkrendszer fejti ki a msodik legnagyobb hatst, s csak ezutn kvetkezik a mentlis rendszer. Ha el akarjuk kerlni azt a csapdt, hogy a blokkok ltal bizonyosfajta medrekben tartott sztnrendszerk mindig ugyanazokat a vgykielgtsi smkat ismteltesse velnk - ami termszetesen ugyanolyan, vagy nagyon hasonl karmk begyjtshez vezet - akkor valahogy meg kell szaktanunk ezt a lncot. Hogyan lehet a lncot megszaktani? Csak tanulssal s odafigyelssel.
Trekednnk kell arra, hogy tudatosan ljk az letet s tanuljunk elkvetett hibinkbl. Ne kelljen hsz pofont kapni, csak egyet... nem fog egyszerre menni, messze vagyunk mg a tkletessgtl. De fontos, hogy figyeljnk magunkra s tudjunk megjulni. Ismerjk fel gyenge pontjainkat, valljuk be magunknak azokat a hibkat, amikrl rgta tudomsunk van, de elintzzk egy "...ht n mr csak ilyen vagyok..."-al. A mltkori kis eladst egy folyban val szsos hasonlattal kezdtem, erre szeretnk most visszautalni: ne sodrdjunk, hanem sszunk. sokkal tbbet fogunk lvezni a folybl, mint fuldokls kzben, s nem lesz megerltetbb sem. lvezzk ki az utazst. :-) Persze, ha nem megy, akkor sem kell ktsgbe esni: majd megy legkzelebb. Mindig van egy jrakezds. De a mostani vetsen mlik, milyen lesz a "kvetkez aratsunk".
|