8.Az etruszk np trtnete
2006.10.26. 12:34
|
|
|
{Letlts .doc formtumban}
Tartalom
A szerz elszava a magyar olvashoz 1. Requiem egy si nprt 2. Ami a trtnetbl kimaradt 3. Amit a grgkrl tudni kell 4. Viharfelhk 5. Rma 6. Etruszk gyzelmek 7. Vei ostroma 8. Etruria vgnapjai 9. Campnia felszmolsa 10. Rabigban 11. Az etruszk nyelvrl 12. Epilgus BIBLIOGRFIA
Az Etruszk np szinte trtnete
A szerz elszava a magyar olvashoz:
Ebben a szerzi elszban klnfle szokatlan dolgokkal hvom ki magam ellen a tisztelt kritikusaim haragjt, m meg kell vallanom, hogy vlemnykre nem sokat adok. Knyvemet nem az szmukra rtam, ppen ezrt vitba sem szllok velk. Npszersgre, anyagi sikerre nem tartok ignyt, mert tudatban vagyok annak, hogy tl sok megkvesedett rdeket srtek, s pontosan azokt, akik npszersget s anyagi sikert volnnak kpesek biztostani. Tmogatsukrt azonban, ltalban, tl magas rat kell fizetni; nekem az szintesget - s mindazt, amit igaznak, becsletesnek s szpnek tartok kellene ruba bocstanom.
Tudom, hogy tudomnyos krdseket felvetni s azokkal foglalkozni ma mr csak a "tudomnyosoknak" szabad, s lesznek, akik engem - aki nem trtnetrsbl lek s mg csak egyetemi katedrm sincsen - a "laikus" jelzvel ksrelnek meg "lekezelni" s flrelltani. Nos, ezeket megnyugtathatom, hogy a - legalbbis ltalam legrtkesebbnek tartott - "hazai" diplommon kvl nem kevesebb, mint hat "nyugati" egyetemen vgeztem tanulmnyokat s kpestseimet, diplomimat csak azrt nem emltem, mert knyvem jszer megltsainak s igazsgainak feldertsben vajmi keveset segtettek azok a kurzusok, amelyeket nem kis nehzsgek rn kutattam fel annak remnyben, hogy bellk valamit tanulhatok. Ezeknl sokkal tbbre tartom a lassan mr ngy vtizede folytatott magn kutatsaimat a trtnelem s sszes segdtudomnyai tern.
Mindez azonban inkbb a kedves, de ktked olvasimnak szl magyarzatul, mert a kritikusaimmal szemben az rveim egszen msok.
Egynileg, lek azzal az - egyelre mg - elvitathatatlan jogommal, amely biztostja, hogy egy olyan kzssg szablyai s megllapodsai, amelybe nem tartozom bele, ktelezk lennnek szmomra. Eleve elutastok teht minden olyan kritikt, amely korltozni kvn abban, hogy mirl rjak, mit rjak s hogyan rjak. Ugyanezen jog alapjn nem veszek tudomst a tudomnyos krk "akadmikus standard" nven ismert korltozsait sem, amely "elv" a jelenben fennll tudomnyos meghatrozsok szerint megllaptja, hogy mi elfogadhat s mi nem, s ami ezen az nknyesen meghzott hatron kvl esik, azt nem csak, hogy eltli, hanem minden rendelkezsre ll eszkzzel ldzi is. Ennek az ldzsnek egyik megnyilatkozsa az - ugyancsak nknyes - llsveszts a kihgst elkvet " hivatalos" szakember rszrl. s ppen ez az "akadmikus standard" az, amely eddig is tvoltartott a hivatalos tudomny mezejtl, mert az irnytott s korltozott tudomny - nzetem, s legtbb "szakmabeli" nzete szerint is - nem lehet igazi tudomny. De ugyanez a "standard" az oka annak is, hogy nem krtem fel egy "befutott", nemzetkzileg elismert szaktekintlyt az elsz megrsra, amely pedig a legtbb olvas szemben nagyobb slyt adna az ilyen fajta knyveknek. Levelezsem alapjn kzlhetem, hogy ilyen nem egy akadt volna, azonban akkor ennek a szaktekintlynek nzeteit is figyelembe kellett volna vennem, ami bizonyos mrtkig okvetlenl befolysolta volna megllaptsaimat, pedig a szabadsg itt minden ajnllevlnl fontosabb.
Lesznek, akik azt kifogsoljk, hogy a szerz elszava nagyobb terjedelm, mint ltalban megszokott, s kompozcija sem felel meg egszen az elfogadott elrsoknak, hiszen olyan mezkre kalandozik, amelyek kvl esnek a trgykr hatrain. Azutn meg, a szerz a tudomnyos tnyeken fell egyni belltottsgval is terheli az olvast; irnyt akar szabni, ahelyett, hogy a kvetkeztetsek levonst az olvasra bzn. Mindezt a "rendkvlisget" azrt kockztatom meg, mert rendkvli idket lnk. Rendkvli mr magban az, hogy idegen orszgokban, st vilgrszekben magyar trtnelmi - s hozz strtneti - problmkkal foglalkoznak egynek, akik mindennapi meglhetsi elfoglaltsguk mellett, szabadidejk felldozsval kitartan dolgoznak egy, a foglalkozsuktl messze es krds megoldsn. A hazai rezsim megtlse szerint mindez azrt trtnik, mert a hontalansgban elfoglalt munkakr nem elgti ki a hazjbl kitasztott szerencstlen magyart, s ebben igazuk is lehet! Csupn abban tvednek, hogy az indt ok, az igazi hajter nem az "alacsonyabb rend munka" vgzse kvetkeztben elll kielgletlensg, hanem a haza-vesztsbe bele-nem-nyugvs s az otthon idegen fggsgben l testvrek irnti ktelessgrzet. E klns rendkvlisgre azonban azrt is szksg van, mert sztszrtsgunkban, szervezetlensgnkben, kzleti szegnysgnkben, s sztesett gyengesgnkben nincs md mskppen szlni az olvashoz, mint a knyvn keresztl, s ami annak keretben nem fr el, vagy nem illik bele, azt az elszban vagyok knytelen elmondani, mskppen nem rzem munkmat befejezettnek.
A rendkvlisgek tovbbi vizsglatra elg felhozni a magyarsg jelen helyzett. Rendkvli, hogy egy orszgot lakossgval egytt ngyfel daraboltak s sztosztottak a krnyez orszgok kztt. Rendkvli, hogy egy orszg egy szomszdos nagyhatalom fggsgben l immr vtizedek ta, gazdasgilag, politikailag, katonailag s kultrailag. Az a tny, hogy a magyarsg egy j hnyada emigrciban l, mr magban rendkvlisg.
A msodik vilghbor elvesztse utn politikai cselekvsi szabadsgt hamarosan visszanyer "nyugati emigrci" napjainkra jrszben eltvozott, maradka pedig tvozban van, olyan tudsok htrahagysa nlkl, akik a nemzet faji tradciit hajlandk, kpesek s felkszltek is lennnek tovbbvinni. Hogy ez a tny a pusztul emigrcit milyen slyosan terheli, azt nem szksges klnsebben kihangslyozni, m - sajnos - ez nem az egyetlen jvtehetetlen mulaszts. Megtlsem szerint emigrcink kt - ltjogosultsgnak igazolsra s hivatsnak maradktalan betltsre kivlan alkalmas, de soha-vissza-nem-tr lehetsget kapott a Gondviselstl s szalasztott el - szemmel lthatlag - anlkl, hogy ezek jelentsgt a maga teljes valsgban felismerte volna. Ezek egyike az 1956-os magyar forradalom, msik pedig Mindszenty hercegrseknek s az ltala kpviselt egsz erklcsi rtkrendszernek a Vatikn rszrl trtnt szgyenteljes cserbenhagysa.
A rossz bnsmd miatt moszkvai gazdik ellen felkelk 56-os forradalmt az 1945-ben szinte tejes egszben emigrciba vonult honvd tisztikar s civil intelligencia - az 1948-49-es utnptlssal - valban szabadsgharcc emelhette volna, ha a mr otthon magasabb pozcikba kerlt vezetit tmjnez emlklakomk helyett kellkppen felkszlt volna az elbb-utbb trvnyszeren bekvetkez esemnyekre s az otthon bennk bz tmegeknek biztostotta volna a megkezdett harc sikeres befejezshez elengedhetetlen - s magasabb kpzettsgk kvetkeztben birtokukban lv kpessgekre alapozott vezetst. Az 56-os tragdia kapcsn megnyilatkoz tehetetlensgre a Magyar Harcosok Bajtrsi Kzssge tette fel a koront azzal a krlevllel, amelyben hatrozottan visszatartja tagjait attl hogy brmifle vllalkozsba fogjanak otthon vgveszlybe kerlt vreik megsegtsre mgpedig azzal a megokolssal, hogy - szerintk - az otthoniak nem kvnjk az emigrciban l magyarok segtsgt. Ezzel a magatartssal az emigrci rkre eljtszotta a korbban ktsgtelenl kirdemelt vezet szerept a magyarsg tovbbi letben.
m - ha a hborval elrontott vilgot a kt vilghborba belefradt emberisg 1956-ban kptelennek bizonyult egy harmadik rn helyrelltani - nem kisebb alkalom knlkozott a magyarsg szmra a hetvenes vek elejn a magyar jv szolglatban az Istvn kirly kora ta nlklztt magyar egysg megteremtsre s a magyarsg lelki megjhodsra, amely az adott krlmnyek kztt az egyetlen tja s zloga lehetne sokat szenvedett npnk egybknt menthetetlen pusztulsbl val szabadulsnak. Mindszenty hercegrsek, akit megszll szovjet hatsgokkal s rendszerrel szemben tanstott, mrtromsgig men btorsgval kirdemelte hontrsain tlmenen az egsz vilg becsletes rsznek bmulatt, minden nehzsg nlkl ltrehozhatta volna a magyarsg nemzeti egyhzt amelynek, gondolata s szksgessge Mtys - st Aba Smuel - kirly ta vajdik. E tettvel pedig - amelyre a huszadik szzad kiraffinlt poklt megjrt fpapnak minden oka, joga s alkalma meg volt - nem csak sajt npe szmra trta volna szlesebbre a szebb jv kapujt, hanem a jdai keresztnysg jrmban vergd s nemzetkzi szocializmus materialista posvnyaiban fuldokl katolikus egyhzt is tmenthette volna a Jzus-i erklcsk szmra. Egysges nemzeti-valls, Magyar Egyhz nlkl sem az emigrcinak nem lehet elg hite, amely az egybknt rendkvl nagy anyagi s szellemi erinek sszefogsra kpesten, sem az otthoni magyarsg nem tud hatsosan ellenllni a fojtogat ateizmus s materializmus erklcsi rombolsnak s nemzetirt politikjnak.
Rendkvli idk azonban nem csak rendkvli tragdikat eredmnyeznek, hanem - mindig jabb - rendkvli lehetsgeket is knlnak azok szmra, akik a jelen tragdik nyomaszt slya alatt nem roppannak ssze, hanem bizakodva, "csoda-vrssal" nznek a jv el. Klnsen vonatkozik ez rnk, vgveszlybe jutott magyarokra. Neknk nem lehet ktsgbeesni; neknk nem szabad a harcot feladni! Nem trhetjk, hogy sorsunkat msok - ltalban ellensgeink - irnytsk helyettnk: neknk kell a vilg fordulsait kmlelnnk s az j fordulatokra felkszlni.
A sok eredmnytelensg utn ilyen j remnysugr szmunkra az a vilgjelensg, hogy az emberek figyelme egyre inkbb a rg mlt, fel, fordul. Ez lehet taln jl fizet zleti vllalkozs azok szmra, akik a kzlekeds meggyorsulsa kvetkeztben az eddig csak mzeumokban megtekinthet anyagot j haszon ellenben a vilg krl utaztatjk; lehet kvncsisg az unatkoz nyugati polgr szmra, amelyet a "hzhoz szlltott" mzeumi anyag - mint Tuthenkamen srja, az inka arany trgyai, vagy az Ermitage szittya kincseinek megtekintse felidzett; lehet az egyetemes emberi llek sztns megrezdlse, amely a "szuper-hatalmi" politikai trekvsek hallszele nyomn magt a mltban keresi, neknk let-hall krdse. Neknk a mlt nlkl nincs, nem lehet jv! Neknk megkeresni mltunkat mlhatatlan szksgessg, ha orszgunkat meg akarjuk tartani; neknk, "mit rkentek a szzadok", st ezredek, le kell mosnunk rla a gyalzatot, ha npnket meg akarjuk menteni. s mg ez sem minden, mert ha egyszer megtalltuk magunkat, ssze kell hangoldnunk trtnelmnkkel, hogy lni tudjunk vele, s hogy lni tudjunk egymssal A mi mltba fordulsunk teht alapjban klnbzik a msoktl, akik szrakozst keresnek, mi letet.
Ennek megfelelen e knyvemnek is ketts clja van. Egyik az, hogy kielgtse az iskolzott idegen kvncsisgt s kulturlis ignyt, msik azonban, hogy tantsa a mi npnket, amelynek sajt trtnetrl - annak egy szakaszrl - van sz. Egyiknek sincs ideje s mdja kvetni a szakirodalmat s az egyetemi szakfelkszltsget ignyl tudomnyos eljrsokat, viszont, - klnsen a magyar olvas nem elgedhet meg egyszer, al nem tmasztott kijelentsekkel, meg nem alapozott aximkkal, vagy leegyszerstett sszefoglalsokkal; ezrt - br igyekeztem a szveget minl lvezetesebb s szrakoztat olvasmnny tenni - a nehezebben emszthet altmasztst is meg kvnom adni a jegyzetekben; azok szmra pedig, akiknek rdekldse tovbbi tanulmnyozst ignyel, megfelel bibliogrfit adok. Minthogy pedig szakembert, az strtnetben jratos mkedvelt s szrakozni vgy nagykznsget egy mben kielgteni igen nehz feladat - rendkvli helyzetnkben azonban mlhatatlanul szksges - elre is elnzst krem azoknak, akik nem talljk meg benne azt, amit keresnek.
Egy ilyen m nem lehet ms, mint trgyilagos s politikamentes, hiszen mskpp "kilgna llb" s legyintve flretennk, mint irredenta-darabot, ami a mi rsznkrl - klnsen manapsg - eltlend magatarts, hiszen senki sem szereti, ha igazsgtalansgokat emlegetnek. Klnsen azok nem, akik az igazsgtalansgokat elkvettk. Az elsz azonban nem tudomny, inkbb vezrcikk, ezrt taln felvethetem azt a krdst. hogy ha mr minden tudomnyos mvet, klnsen a trtnelmi trgyat, politikra lehet felhasznlni s mindig fel is hasznljk neknk magyaroknak ez szintn megengedett-e, s ha igen, ljnk-e vele?
Az n megtlsem szerint a trtnelem nem ms, mint a mltban kvetett, s a jelentl elvlaszthat politika, mg a politika a jelenben trtn, mg lenem zrt trtnelem. A hivatalos trtnetrst mindig a jelenben dominl fl diktlja, a msik flnek azonban jogban ll a politikt beltsa szerinti ideig nyitva tartani, vagy akr a mr trtnelemm nyilvntott politikt megnyitni s feljtani, ha sajt rdeke gy kvnja. Ez a jog pedig az Istentl szrmaz nvdelmi joggal azonos, amelyet emberi hatalom s trvny el nem vitathat, s lni vele minden npnek nem csak megengedett, hanem szent ktelessg is.
Ha pedig neknk szent ktelessg a magyar juss visszakvetelse s e kvetels lland felsznen tartsa, akkor arrl is dntennk kell, hogy azt milyen formban csinljuk. Erre a legfbb irnyelvet egyik nagy kltnk adta meg, igen rviden s tmren: "ahogy lehet". Mindig, mindenhol, a krnyezethez s krlmnyekhez rugalmasan alkalmazkodva, vatosan, vagy btor killssal, de mindig kitartan, szvsan s szakadatlanul.
Kivl trtnsznk, dr. Padnyi Viktor gy rta: "Egy egyetemes trtnettudomny, amelynek a puszta igazsgkeressen kvl ms clja is van, abszurdum. De egy nemzeti trtnettudomny, amelynek a puszta igazsgkeressen kvl ms clja nincs, szintn az."
Neknk azt kell bizonytanunk - mgpedig tlzsok nlkl, csupn az igazsg erejvel - hogy ltjogosultsgunk van az letre, helynk van Eurpban s a Krptmedence a mi jogos tulajdonunk. Minden, ami ezen tlmegy, nem tesz jt gynknek, s minden, ami szrmazsunk kutatsval kapcsolatosan dicsekvs-szmba mehet, ellenszenvet vlt ki ellennk s jogaink rvnyestst megnehezti.
Nem lehet clravezet az az irnyzat, amelyik - az egsz vilgon tallhat "magyar" fldrajzi nevek alapjn - azt kvnja bizonytani, hogy az egsz vilg magyar volt, sem az, amelyik minden nyelvet a magyarbl eredeztet. Hogy ez a feltnen rdekes s tagadhatatlanul ltez jelensg honnan szrmazik, arra megfelel magyarzatot tall az olvas a jelen tanulmnyban. Azonban ha trtnetesen sikerlne elfogadtatni, hogy minden np s minden nyelv a magyarbl szrmazik vajon elbbre vinn-e npnk let-hall kzdelmnek gyt?! A vlasz e krdsre csak nemleges lehet.
Ma mr - a finn-ugor elmlet nhny elsznt vdelmezjnek leszmtsval - ltalnosan ismertek s elfogadottak kapcsolataink a sumir kultrval s nyelvvel. Tlzsnak kell tekintennk azonban azt az lltst. hogy a magyar np azonos a sumir nppel s a magyar nyelv egyenes nyelvfejldsi leszrmazottja a sumir nyelvnek; st tlzs a tlzsoktl mindig v s vakod dr. Bobulnak az az elkpzelse is, hogy a mezopotmiai sumirok lra pattantak s elnyargaltak volna a Krptmedencbe. Sumir kapcsolatainkra sokkal kzenfekvbb, elfogadhatbb, fleg pedig bizonythatbb magyarzatot tall a kedves olvas az etruszk trtnetet bevezet fejezetben, amelyet "Ami a trtnetbl kimaradt" cm knyvemben kzlk, s amely knyvben e trggyal bvebben foglalkozom.
m - ismt csak elrend cljaink szempontjbl vizsglva a krdst - hasznos volna-e a sumir-magyar faji s nyelvi azonossg bizonythatsga szmunkra? Segtene-e bennnket eurpai pozcinkban, krptmedencei tulajdonjogunkban? A vlasz csak hatrozott "nem" lehet, mert....azt is bizonytan, hogy Eurpban tridegenek vagyunk, hiszen Dl- Nyugat zsibl "trtnk be" a Krptmedencbe, a "betolakods" vdja csak annyiban mdosulna, hogy az idpontja nhny ezer vvel korbbra toldna el. Azt jelenten, hogy nem tartozunk a fehr fajhoz, hiszen a sumir ersen keveredett np, elvlaszthatatlan a "sznes" "semittl"; s a velk val azonossg azok malmra hajtan a vizet, akik elszeretettel cigny npnek hresztelik a magyart.
Nagyjbl ugyanez vonatkozik az Egyiptombl szrmaztat elmletre is, s a trk rokonsg s azonossg hirdeti altmasztjk azt a fennforg vdat, hogy "barbrok" voltunk, amikor bejttnk s elfoglaltunk egy darabot a "nyugati npek kultr Eurpjbl."
Neknk az etruszk rokonsg, az etruszk faji s kulturlis kapcsolatok, az etruszk sztszrats s bevndorls - jvnk szempontjbl - sokkal rtkesebb, hiszen a velk fajilag nyelvileg s kultrailag azonos npllomny kpezi a magyarsg zmt, ez pedig ugyancsak slakossg a Krptmedencben, s ugyancsak eurpai eredet! Mi vagyunk az els bevndorlk Eurpban, mi mr ott voltunk, mieltt a cromagnon-ember elrte volna az Atlanti partokat. Mi itt mg res fldet talltunk!
Ehhez az etruszkkal azonos magyar npllomnyhoz - ami azonban nem jelenti, hogy az etruszkok vonultak be a Krptmedencbe, vagy a magyarok alaptottk Etrrit - jrul a Sumriban kialakult korai magas mveltsg behozatala a Kspi-trsgi shazbl s a zmmel trk "honfoglalk" vitzsge. Ezekbl az sszetevkbl tvzdtt a nemes magyar np, s ez az tvzds tette lehetv, hogy a megfogyatkozott si er s birodalom rpd alatt jra felvirgzott, s jabb ezer ves hazt biztostott magnak. De ehhez el kell fogadnunk a negyedik sszetevt is, meg akkor is, ha nem olyan "si ", mg akkor is, ha fjdalmas trtnelmi emlkeink vannak, s ez a nyugatrl bejtt, nlunk maradt, vrsgileg, kultrailag hozznk hasonult, szvvel llekkel magyarr lett, nmet, spanyol francia, angol olasz, vagy akrmilyen nemzetisg testvr, ha mr msrt nem, ht azrt, mert ez is ersti jogainkat, ersti rveinket a "nyugattal" szemben. Velk lnnk, nlklk pusztulnunk kell!
Az mr csak a vgs elkesereds eredmnye lehet, hogy Nyugat mostoha bnsmdja, s a vilghbork elvadult lgkrben rulsig men cserbenhagysa lttn egyesek "kelet fel fordulst", tvolkeleti orientcit emlegetnek s hirdetnek. tllst..., de hova? Noha van bennnk a mongol s barna fajbl is, a fehr sfaj egyik legtisztbb leszrmazottja vagyunk, nyelvnk s kultrnk pedig a legtbbet rzi a fehr sfaj snyelvbl s skultrjbl! Fajilag ma is tisztbbak nagyunk, mint a francik, az olaszok, vagy spanyolok. Nemzetisgnket knnyebben feladhatjuk, mint faji hovtartozandsgunkat, s e faji elrendeltets legalbb annyira ktelez, mint magyarsgunk! A Kelettel val kacrkodsunk szmunkra jt nem hozhat, st egyelre lthatlag elkerlhetetlen faji sszecsaps esetn, vgs pusztulsba dnthet!
Slyos, de nem remnytelen helyzetnk mrlegelse utn nyilvnval, hogy bizonyos feladatok vrnak rnk, amelyek megoldsra az emigrci hivatott. Szerencsre az otthoni rink megtanultak alkalmazkodni az adott helyzethez, s megtanultak nem csak rni, de mindent "megrni" is. A hazai lgkr azonban nem alkalmas arra, hogy mindent "elvgezzenek" otthon. Az emigrci ktelessge, hogy ebben kiegsztse ket. E magyar ktelessgek nmelyikt szeretnm az albbiakban rviden krvonalazni.
Minden eszkzzel r kell nevelni a magyarsg egyedeit hogy trtnelmnket tanulmnyozzk s ktelessgknek rezzek, hogy azt magyar szempontok szerint rtelmezzk, tekintet nlkl egyhzi s politikai rdekekre, amikor azok a magyar faj s nemzet rdekeivel ellenttben llnak.
Meg kell rtetni a magyar egyedekkel, hogy ne a "vezetsgtl" vrjk az irnytst- ahogy erre vszzadokon t rneveltk ket hanem az egyedek knyszertsk r vezetiket a magyar trtnelmi s politikai rdekek figyelembevtelre s betartsra, klnsen az emigrci egyesleteiben s egyhzaiban, amelyek vezetsge hajlamos a "bks egyttls" s knyelmesebb, knnyebb megoldsok rdekben a megalkuvsra, mr csak azrt is, mert a nyoms rajtuk van, amikor a magyarsgot rint gyekben az illetkes - legtbbszr ellensges rzlet - idegenekkel trgyalnak.
Meg kell akadlyozni, hogy az "j erklcsk" hirdeti elnmtsk nemzeti s faji trekvseinket olcs jelszavaikkal. Ha a pygmiket meg kell menteni, mert feketk s pusztulban vannak, ha a japn slakossgot meg kell menteni, mert srgk s pusztulban vannak, ha az ausztrl slakossgot meg kell menteni, mert barna s pusztulban van, a magyart is meg kell menteni, mert fehr s pusztulban van! E magyar-ments egyik mozzanata, az etruszk krds igaz megvilgtst, az etruszk becslet tisztra mossa, hisz mi vagyunk ugyanannak az s fajnak mig is letben maradt leszrmazottai. S ha mr nem " ltezik "tiszta" magyar faj, az ne btortalantson el senkit, mert npnk ma is egy s ugyanazon fajbl szrmazott rokon fajok keveredse, s a "nyugati" npek belnk olvadsa ezen a tnyen semmit sem vltoztat. A fehr az egyetlen faj, amelyiknek rdeke a faji tisztasg fenntartsa, s aki e jogt ktsgbe vonja, az ellensge a fehr fajnak s mint olyan, nem hivatott vlemnynyilvntsra, fleg pedig nem alkalmas vezetsre.
Tudomsul kell vennnk hogy a kezdemnyezk csak mi lehetnk, a nemzetment munkt senki ms helyettnk el nem fogja vgezni. Ebben a munkban a legnagyobb segtsgnkre ppen a nyugati npekbl belnk olvadt vreink lehetnek, elklnlni tlk, vagy ppen kizrni magunk kzl ket minsthetetlen tveds volna, fggetlenl attl hogy milyen trtnelmi esemnyek, melyik idpontban sodortk ket kznk. Trtnelmi mlypontunkrl csak felfel velhet az t, de csak velk egytt emelkedhetnk fel, egy akarattal, egysges fellpssel vllvetett harc rn. j vrszerzdst kell ktnnk mindenkivel, akiben csak egy cseppnyi magyar vr is folyik, s mindenkivel, aki ebben az j honfoglalsban. rszt kvn venni. Ha ezt az j vrszerzdst elmulasztjuk vagy megszegtk az rpdi vrszerzds tka fog beteljeslni rajtunk s elpusztulunk, mint a vrszerzds ceremnijban felkoncolt kutyk.
Az id, s vele egytt a vilg vltozsval a politikai stratgia s taktika s trvnyszer vltozson kell, hogy tessen. A megfogyatkozott emigrci nem kpes tbb komolyabb politikai sly kpezsre, a kzssgi, "kollektv" politikai hadmveletek helyett a szellemileg kpes, fleg trtnelmileg kpzett egynek kezdemnyezsnek s munkba lltsnak ideje rkezett el. Ezek - termszetesen csak akkor tudnak sikeres kzdelmet vvni, ha erejk nem egyms elleni harcokban rldik fel, hanem kzs terv szerint, e kzs terv rszlet-munkinak tervszer felosztsval, a felmerl problmk egysgben trtn megoldsval, szthzs helyett sszefogssal sokszorozzk meg az egyn teljestkpessgt. Ennek rdekben itt teszek javaslatot egy kzponti tudomnyos szerv fellltsra, amely hivatva lenne a sztgaz magn s trsasgi strtneti kutatsok sszehangolsra s a vits krdsek tudomnyos tisztzsra, s ugyanez a szerv volna illetkes a mr tisztzott s elfogadott anyag legszlesebb krben trtn terjesztsre.
Ugyancsak itt teszek javaslatot arra, hogy a magyar rk, pedaggusok s mindenki, aki a magyar kzvlemny irnytsban tevkenykedik vegyen rszt egy harcos magyar kzvlemny kialaktsban, amely politika mentsen, pusztn a tudomnyos kutatsok eredmnyei alapjn gyakoroljon nyomst az otthoni Magyar Tudomnyos Akadmira strtneti llspontjnak fellvizsglatra. Ne feledjk el. hogy az idegeneket semmikppen sem tudjuk meggyzni semmirl mindaddig, amg magunk meg nem vagyunk gyzdve. Klfldn pedig mindaddig valsgos eredmnyt elrni nem tudunk, amg a Magyar Tudomnyos Akadmia llspontja ellenttben ll a mienkkel.
Massimo Pallottino professzor szerint "Franciaorszg esetben (pldul), amikor az eredet krdsrl beszlnk, figyelembe vesszk s-eurpai, ligriai s ibriai alaprtegt, a proto-trtneti kelta rteget, a rmai foglalst s uralmat, a gallok latinizlst, s megkeresztelst, az egymsra kvetkez germn invzikat (frankok, burgundok, vizigtok s normannok), a monarchia ltal vgrehajtott egyestsi folyamatot s gy tovbb. Mindez a nprajzi s trtnelmi tnyez hozzjrult a francia np kialaktshoz. Az is vilgoss vlik, hogy ebben a folyamatban egy lnyeges sszetev a fldrajzi: EGY NEMZET VALSGOS TERLETE AZ, AHOL KIALAKULSNAK FOLYAMATA VGBEMENT."
Javasolom, hogy a fenti irnyelvekt alkalmazzuk a magyar np kialakulsnak folyamatra is a Krpt-medencben s ez legyen az alapja azoknak az elmunklatoknak, amelyek a magyar strtneti kutatsok sszehangolsra irnyulnak. Ennek rdekben bocstom tjra jelen tanulmnyomat is, amelynek megltsai s magyarzatai nemzeti szempontokbl is kedvezek s kiindulsi pontul szolglhatnak.
Fggetlenl attl, hogy az etruszk s magyar np kzs szrmazsa s gy rokonsga ktsgen fell ll - taln ppen ezrt - a kt np jelleme, vrmrsklete, vitzsge s ldozatkszsge, de trtnelme s sorsa is, bmulatos hasonlsgot mutat. Ha azutn azt is tudomsul vesszk hogy az etruszkolgiban irnyt szab olasz tudsok az etruszk trtnelmet rmai szempontbl nzik, a magyarok illetkessge nyilvnvalv vlik, azzal az elktelezettsggel, hogy a "mlt rgi" etruszk hrnevet felsznre hozzk s megfelel fnybe lltsk.
Az etruszk nemzet eltnt, a toszknai harangok elnmultak. Hossz vszzadok, egymst kvet genercik soha nem szn kzdelme, a mindig ugyanazrt a clrt. a szabadsgrt, a fggetlensgrt s letrt foly harc a magyar np szmra is lthatlag utols szakaszba lpett, s a magyar nemzet eltnsnek folyamata is megindult. Ahogyan az etruszkok hagyomnyait a rmaiak magukra vettk, ahogy a krtait a grgk kisajttottk, gy vetkztetik ki most si rksgbl a magyart az " utdllamok". Elttnk, a szemnk lttra vltozik az si magyar kultra szlovk-szlvv szak-Magyarorszgon, s romnn Erdlyben s Kelet-Magyarorszgon. Szemnk lttra veszik kdbe a magyar npi zene, npviselet, npmvszet, kzpkori ptszetnk, s strtnetnk...
Nzhetjk ezt ttlenl? Ezt akarjuk, hogy trtnjen? Szlaljatok meg mg egyszer Toszkna harangjai!
Kiltstok vilgg a magyarsg flrevert-kongs riadjt, kongassatok szveszejt hangon, hogy a Nyugat s a fehr ember lelkiismerett is felbressztek mindenhol! Mert ha az etruszkok utn a magyarok is levonulnak a sznrl utnunk most mr k kvetkeznek, trvnyszeren, hiszen velnk szemben alkalmazott tbbsgi elv alapjn az egsz fehr faj is hallra van tlve!
Egy rdgi agyban megszletett "elv" ersebb lehet, mint a fehr ember egsz atom fegyvertra!
{A teljes m a letltsben .doc formtumban olvashat}
|
|