1o.
2006.11.15. 17:11
Mria Orszga
A Krpt-medence szent helyei (4. rsz BORN GERGELY rsa A madr s a kakas az gbolton egyarnt a Halak trid-tartomnynak keleti jelzllata. A Halak pedig egyarnt jelzi a Krisztus fldi letvel kezdd vilgkorszakot s lete pldzatnak legbenns lnyegt: a szeretet ltali teljes nfelldozst. Ennek a szeretet-szerelemnek bolygi kpviselje viszont a Vnusz, amit a szumr hagyomnyban Istar istenn kpviseljeknt azonostottak. Vnusz-Istar viszont pp a Halakban van erben, ezzel segtve az elbb emltett nfelldozst. A Duna foly korbbi neve azonban ppen Ister volt. Az Ister sznak az Astur hangalaki megfelelje viszont smitoszi Turul madarunkat idzi meg krnikink tanbizonysga szerint (Astur-fle madr). Ezzel t is lendltnk az gbolt egy msik tartomnyba, hiszen a Turul a csillagkpek tri rendszerben a Sas csillagkppel azonosthat a Nyilas s a Skorpi csillagkpek felett, a Tejt folyamban, melynek pp itt sztgaz-kanyarod formjt a Duna pp Esztergom utn idzi meg. E vros nevt tbben is Ister istennhz vezetik vissza (Ister-gam jelentse Ister-kapu vagy Ister- knyk s ha felidzzk magunk eltt az istenn babiloni oroszlnos kapujt, akkor az esztergomi oroszlnos kpolna is tgabb megvilgtsba kerlhet e megfelels okn…). Az Ister nvnek van mg egy fontos hangalaki megfelje, ami radsul szorosan kapcsoldik az oroszln szumr csillagmtoszi rtelmezshez: ez az ostor! Az ostor pedig a magyar hagyomny vonaln Atillhoz vezet! Ezzel viszont a kozmikus lt mindkt PLusSt sikerlt megidznnk: a Nyilas-Ikrek(Tejt)-tengely jelenltvel a teremt, frfi termszet, a Szz-Halak(hall)-tengely jelenltvel (a Szz-minsget a „m riasg” erteljes jelenlte kpviseli /Mrianosztra/) a befogad, ni termszet oldalt, a szerelemvallsbl fakad PRoS mkdsnek(Ikrek) megfelelen. Ha a prossgot strtnetnk keretei kztt bontjuk ki, akkor mindenek eltt Hunorra s Magorra kell gondolnunk. Rajtuk keresztl pedig Nimrud satynk idzdik meg. Ha most megint az gre tekintnk, akkor a Tejtnak pp az ellenttes vgnl llunk mint az elbb, az Orion csillagkpnl, hiszen mint lthattuk, Nimrudnak ez az alakzat felel meg. viszont, mint a fld els kirlya, minden kirlysgnak, de egyttal nll nemzeti ltnknek is a forrsa! Taln ez (is) az oka annak, hogy az egsz Pilis az gi befolysa alatt ll! gi csillagpontjai pp gy helyezkednek el a Tejt gi folyamhoz kpest, mint e pontok fldi megfeleli a Dunhoz kpest (hasonlan a gzai piramis-rendszerhez). Mint ismeretes, ott a fra beavatsa zajlott az rk test misztriumba. A plosok szellemi sknek azt a Thbai Szent Plt tekintik, aki a hagyomny szerint pp e misztriumot fedezte fel jra remetesge ideje alatt! Mint mr lthattuk, Nimrud gi alakja is ezt a megvalsulsi fokozatot kpviselte. Klnsen a csillagkp vt alkot hrom(!)csillag jtszott ebben jelents szerepet. ket a Pilisben, mint mr lttuk, a Rm-hegy, a Szak-hegy s az rpd-vra kpviseli egy csodlatos svallsi szellemi vonulatot megrajzolva neveik ltal. Ennek az llapotnak a magyar hagyomnyban „fehr” a jelzje, s mint sok kutat rmutat, Fehrvrt, a Turul nemzetsg kirlyainak koronzsi szkhelyt is valahol itt kell keresnnk. Azt is tudhatjuk krnikinkbl, hogy nem csak egy nyilvnos koronzs (s temets) zajlott, hanem egy rejteki is, melynek sznhelye a Kpes Krnika kpeinek tanbizonysga szerint (ahogy erre Szntai Lajos felhvja figyelmnket): kdobog. Ez pedig amellett, hogy egy bizonyos vallsi alakulatot sejtet, amelynek oldalgt a vallstrtnet a manicheizmus nv alatt tartja szmon, jl rmel Dobogk nevre… E beavats eszkzlje pedig maga a Szent Korona, mely mint lthattuk, egylnyeg a Krpt-medencei Magyar Hazval. Ebbl az egylnyegsgbl kvetkezik a mkds analgija, melynek alapjn a fldi (s ezen bell a pilisi), hangslyozottan a magyar dvtrtneti szerep szempontjbl legjelentsebb szakrlis csompontoknak a Szent Korona zomnckpei felelnek meg. Ezek a megfelelsek az eddigi vizsglatok alapjn a kvetkezk /Pap G. kzlse nyomn/:
Fels Pantokrtor-kp Vnusz-vonatkozsa: Velemr Hold-vonatkozsa: Mexik (a 20. szlessgi s a 100. hosszsgi fok metszspontjban, Mexikvrostl szaknyugatra)
Homlokkzpi Pantokrtor-kp Jupiter- vonatkozsa: Dobogk Hold-vonatkozsa: Dzsungria
Szz Mria-kp Vnusz-vonatkozsa: Pilis-hegy (Hoffman-kunyh) Hold-vonatkozsa: Tarim-medence, Turfn
Buda-kp bolygminsg szempontjbl kzmbs rszletnek fldrajzi megfelelje: a Krgy-r „nyuszifle”, a cscsn Szentes vrosval
Atilla-kp „standardjnak” fldrajzi megfelelse: hajdani Etellaka-puszta (Debrecen s Balmazjvros kztt) „standardjnak” rdja fldrajzi megfelelje: Karcag
Damjn-kp Hold-vonatkozsa: rkt s krnyka (Kab-hegy)
Kozma-kp Nap-vonatkozsa: Kolon-t, tgabban a Kiskunmajsa-Kecel-Kunszentmikls-Nagykrs-Kecskemt-Bugac-Kiskunmajsa „tglny”
Az oromzati kt kp kzl mindkettnek van tbbfle fldrajzi megfelelse.
Szent Koronnkhoz kapcsoldan mg egy lnyeges fldrajzi megfelelsre szeretnm felhvni a figyelmet: a Piliscsaba feletti Nagy-Kopasz-hegytl indul egy olyan klnleges, leginkbb a csillagsvnyekre hasonlt energia-vonulat, mely a Pilis-hegyen t Dobogkt veszi clba. Itt ktfel gazva egyik ga Pilisszentllekre tart, hogy a szentlleki medencben kiblsdve lezrdjon, mg msik ga a szentkereszti medence fels rszt rintve a Tornyos-hegy eltt blsdik s zrdik le. Az eredeti vonulat folytatsa pedig a Hrom Forrs, a Rm-hegy-Rm-szakadk-rpdvr hrmas, majd Dms rintsvel „tkel” a Dunn, hogy a Szent Mihly-hegy kzvettsvel a Csvnyosra fusson fel lezrdni. Ez arra figyelmeztet, hogy a Pilis csak a Brzsnnyel egytt vizsglhat igazn eredmnyesen, minthogy egyetlen rendszert alkotnak, amelyben a Szent Mihly-hegynek kulcsszerepe van. (Taln a Pilis az kzvettsvel kapja a „betpllst” a Brzsny irnybl.) Amit pediglen gy kirajzol vonulatunk, „ksrtetiesen” hasonlt arra a keresztre, mely a Szent Korona tetejn lthat s amelyrl tudhat, hogy a Szent Korona mkdsben egyfajta „indtkulcs” szerept tlti be. Arra a keresztre, melyrl mr megemltettk, hogy a koronzskor pp a kirly „pilise”, azaz fejtetje fl kerlt s arra a Szentkeresztre, melynek „megtallsra”, mint dvtrtneti programra ptettk r rendjket a pilisi Plosok….
RPD – ATILLA – CSABA
Szegezzk tekintetnket ismt az gboltra, mgpedig az rk test misztriumt hirdet csillagkpre, az Orion-Nimrdra. Ennek is taln legjellegzetesebb csillagcsoportosulsra, a hrom, majdnem egy vonalban elhelyezked csillagbl ll „vre”. E hrmas magyar npi csillagnevei kztt a kvetkezket talljuk: Hromkirlyok; Hrmashalom; Jkob lajtorjja; kln-kln pedig Rnakirly, Rnarz s Rnapallr. Az els elnevezs az jszvetsgi dvtrtnet irnyba indt el minket, mgpedig egy jl krlhatrolhat valls nyomdokain, a mgusvallsn. Ennek megalaptjaknt (mshol megreformljaknt) a hagyomny Zarathusztrt tartja szmon. Epiphanius biznci egyhzatya rja, hogy „Nimrd, a kusok fia fedezte fl a csillagszatnak (csillagvalls!) s a mginak tanait.” De ugyancsak jegyzi meg mshol, hogy „ez a Nimrd a fekete Kusnak fia, akit Zoroaszternek hvtak a grgk s aki keletre kltzvn, a baktriai Hunniban(!) uralkodott egykor…”. Nimrd satynk azonban tovbbi meglepetseket is tartogat! Krsi Csoma Sndor szerint: „A buddistk Jeruzsleme az srgi idkben a jugarok orszgban volt. n azt hiszem, hogy a legrgibb Budda, akirl emlts van tve, Zarathusztra.” Kt valls indul el itt, azonos forrsbl? Vagy tallunk mg ms vallst is, mely erre a vonulatra fzhet fel? Egy szriai apokrif evanglium szvegben olvashatjuk a kvetkezket: „Amikor az r Jzus megszletett Jda Betlehemben, Herdes kirly napjaiban, me mgusok jttek keletrl Jeruzslembe, ahogyan megjsolta Zeradus (Zarathusztra) s ajndkot hoztak.” Jnos Evangliumban pedig a farizeusok tbbszr azzal vdoljk Jzust, hogy az „rdg fia”! Ezt a szfordulatot pedig ekkor ktsgtelenl a mgus vallsakkal kapcsolatban hasznltk. A gnsztikus hagyomny Zarathusztrt szintn a krisztusi dvtrtnet leszrmazsi vonaln emlti, mg Nimrdot a zsid Talmud – mint lthattuk – a vrsgi leszrmazs vonaln kapcsolja ide. Jl rzkelheten ahhoz a vallsi-metafizikai tantshoz rkeztnk vissza, melynek egyik oldalgi kpviseljvel, a manicheizmussal mr tallkozhattunk a halmok tjn jrva, de a fgn visszatekintve, az sforrst tbb, egymssal egybehangz hagyomny s szerz tanbizonysga szerint is Szktianosz szemlyben, s ezzel a szkta nemzetben tallhatjuk meg! Ebbl a forrsbl hmplyg tovbb s tovbb ezen svalls, hogy meg-megjulva az oldalgakon, mint lezrt tants, vagyis trtneti valls jelenjk meg, vagy a fsodrsban, a hullmzs tjn, rejteki, mag ltet ljen az elkvetkezend kiteljesedsig, vagyis a feltmadsig! Mert itt bizony arrl a vallsrl van sz, mely jellege szerint szerelem- s fnyvalls, vagy ha gy tetszik, az rk Keresztnysg! rk, mert gi s kozmikus s az rk Ign alapszik s az rk ember kldetst tantja: az elmlhatatlan fnyvilg, a halhatatlan test s az rk szerelem megvalstst. Az r Krisztus mondja: „n vagyok az Alfa s az Omega, a kezdet s a vg.”
|