A tattwa 25 lapbl ll. Az t alap s a hsz kiegszt lap hzilag is knnyen elkszthet. A fld jele egy srga ngyzet, a vz egy ezst holdsarl, a leveg egy kk kr, a tz egy vrs hromszg s a tr egy lila tojs. Rajzoljuk le s fessk ki ezeket a szimblumokat egyesvel, kln lapokra. Ezek az alapkrtyk. A hsz kiegszt ezek prostsbl jn ltre. (nmagval nem prostjuk egyiket sem.) Ha knnyen el tudjuk kpzelni a szimblumokat, nem kell a krtyalapokat elksztennk.

Vlasszuk ki az egyik elemszimblumot. Nzzk a krtyt s eleventsk fel az selemmel kapcsolatos rzseinket, gondolatainkat. Ha mr megfelelen magunk el tudjuk kpzelni a rajzot, tegyk le a krtyalapot. Csukjuk be a szemnket. A lazts utn eleventsk fel a vlasztott szimblumot. Lpjnk t a jelen, mintha egy kapu lenne, ezltal az asztrlis sk egyik rgijba kerlnk.
Induljunk el a skon, prblgassuk asztrltestnk vltozkonysgt. Vegynk fel egy kivlasztott alakot (lehet a fizikailag mr megszokott forma is). Ha valakivel tallkozunk, kszns utn beszlgethetnk, tancsot krhetnk s brmikor visszatrhetnk. Amikor vgeztnk az egyik elemmel, a kvetkez alkalommal folytathatjuk egy msikkal. rdemes a fldtl a tr fel haladni. (fld, vz, leveg, tz, tr)


Induljunk el a skon, prblgassuk asztrltestnk vltozkonysgt. Vegynk fel egy kivlasztott alakot (lehet a fizikailag mr megszokott forma is). Ha valakivel tallkozunk, kszns utn beszlgethetnk, tancsot krhetnk s brmikor visszatrhetnk. Amikor vgeztnk az egyik elemmel, a kvetkez alkalommal folytathatjuk egy msikkal. rdemes a fldtl a tr fel haladni. (fld, vz, leveg, tz, tr)


Nem elg egyszer elvgezni a gyakorlatokat. Minden egyes jabb informci gyakorlati alkalmazsa utn jabb s jabb tanulnivalkat kaphatunk. Mint minden a llek megismerst szolgl meditci, ez is szimbolikus formban kzli az informcikat. A szimblumok minden ember esetben msok. Ezek megrtse, megismerse, az egyni szimblumrendszer kialaktsa a neofita clja. A meditcikrl vezethetnk naplt, dtummal s a trtnsek, tanulsgok lejegyzsvel.
